O prezentach nietypowych słów kilka


waw_2803

Witajcie,

 

kto z Was ma problem z wymyśleniem idealnego prezentu dla najbliższej osoby? Jeśli widzę las rąk, to znaczy że mamy ten sam problem. A Ci z Was, którzy tego nie znacie podpowiedzcie nam w komentarzach, jak to robicie 😉

Lubię dawać i dostawać prezenty przemyślane, podsłuchane, z pomysłem i inwencją. Takie, które mówią, że mi zależy. I nie chodzi o prezenty z półki witą, klajna czy innego korsa. Chcę prezentów z przesłaniem, które mówią że mi na kimś zależy. Nawet, jeśli były kupione, nawet jeśli to witą, to dlatego, że ktoś pół roku temu przy herbacie o tym wspomniał a ja to zapisałam (i mnie na to stać). Chociaż mój mąż od lat mówi o tym, jaki chce samochód, to go ode mnie nie dostanie, ale kilku innych wypowiedzianych prezentów już się doczekał.

  1. Bo aby obdarowywać trzeba słuchać.To pierwsza zasada udanego prezentu.
  2. Druga – daj to, co możesz, ale tak, by nikogo nie wprawić w zakłopotanie. Najgorsze jest kupić komuś wymarzony prezent i sprawić, że ta osoba w myślach już liczy, od kiedy będzie musiała odkładać, by Ci się zrewanżować. Też w dawaniu nie chodzi o to. To ma być przyjemność dla obu stron. Warto zatem mieć to na uwadze.
  3. I trzecia z moich zasad- prezent musi mieć swoją otoczkę. Składają się na nią :
  • piękne opakowanie,
  • życzenia, najlepiej na karcie zrobionej ręcznie z życzeniami z głowy, a nie z internetów 😉
  • sposób wręczania.

I to właśnie ta otoczka jest dopełnieniem prezentu. Mam w swojej pamięci kilka takich sytuacji, gdzie prezent schodził na dalszy plan, a to właśnie cały anturaż robił robotę.

PREZENT NA ROCZNICĘ ŚLUBU RODZICÓW

Na 40 rocznicę ślubu moich rodziców, wraz z moją siostrą, urządziłyśmy przyjęcie niespodziankę. Przygotowałyśmy dla rodziców stroje i o określonej porze poprosiłyśmy, aby się w nie ubrali. W tym czasie przystroiłyśmy pokój. 40 rocznica nazywana jest rubinową, dlatego też kolorem przewodnim był ognisty czerwony, a motywem rubin i liczba 40. Goście dopisali na konkretną godzinę, szampan się lał strumieniami, rubinowe wino błyszczało w kieliszkach a tort smakował wybornie.

Prezentem ode mnie był pokaz slajdów ze zdjęć pokazujących miłość moich rodziców, którą uwieczniono na zdjęciach przez 40 lat. Przejrzałam wiele albumów, pudełek ze zdjęciami i wybrałam te, które były zabawne, wzruszające, śmieszne a nawet … zupełnie zapomniane przez rodziców. Wzruszający i bardzo osobisty prezent. Kosztował mnie dużo czasu i szpiegowskich umiejętności, ale byłam i nadal jestem z niego dumna. Było to bardzo dawno temu, kiedy jeszcze prezentacje multimedialne nie były tak popularne, dlatego tym bardziej rodzice byli wzruszeni i zdziwieni.

30 URODZINY MĘŻA

O tym, jaki prezent będzie idealny na 30 urodziny męża wiedziałam praktycznie od roku. I to jest przykład na to, jak wcześnie zaplanowane prezenty, z półki tych drogich, można zaplanować, zaoszczędzić na nie i zakupić.

Pewnego razu poszliśmy do znajomych. Siedząc przy pysznej tarcie z truskawkami i popijając wspaniałe latte upajaliśmy się dźwiękiem trzeszczącej płyty Pink Floydów. Jeju, jakie to było piękne. I właśnie wtedy mój mąż powiedział, jak to mu się marzy posiadanie gramofonu. Zapisałam to w pamięci i tak rok później gramofon stał się prezentem, na który złożyła się cała rodzina. Ale by niespodziankę wydłużyć w czasie, najpierw w prezencie dostał … płyty winylowe. Ucieszył się, ale zaczął mówić, że teraz to już będzie musiał ten gramofon zakupić, że nie wie kiedy, że będzie zbierał na niego, etc. Po czym chwilę potem jego tato wniósł wielki zapakowany prezent! I to było właśnie to 😀

PIERWSZA ROCZNICA ŚLUBU

Wiecie, dlaczego papierowa rocznica ślubu jest według mnie bardzo ważna? Bo jest pierwsza 😀 I cieszymy się nią jak dziecko, często mamy jeszcze świeże wspomnienia ze ślubu, dom wypełniają wydrukowane zdjęcia stojące w ramkach, a obiady je się na nowiutkim serwisie obiadowym od cioci Krysi. To wszystko sprawia, że temat wesela jest Wam bardzo bliski. I dlatego ta pierwsza rocznica jest taka ważna.

Ja do mojej przygotowywałam się … cały rok. Tak, czyli od dnia ślubu. Wymyśliłam sobie projekt pt. nasz pierwszy małżeński rok razem. I każdego dnia łapałam chwile robiąc nam selfie, fotografując codzienność, którą przeżywamy razem. Pierwsze wyjście do kina jako małżeństwo, czytanie książki w łóżku, kawa w ulubionych małżeńskich kubkach, etc. Po prostu łapałam te wszystkie zwykłe chwile, które stawały się dla mnie niezwykłymi z powodu cieszenia się bycia razem. Projekt foto trwał rok! Tak. Niestety, w międzyczasie okradziono mnie i zaginął mój aparat, nie wszystkie zdjęcia były zgrane. I nic mnie tak nie bolało jak właśnie to, że nie odzyskam już ich nigdy. Ale na szczęście projekt udał się i do końca zebrałam wszystkie zdjęcia. Wydrukowałam je i zapakowałam do pobielonej, drewnianej skrzynki. Uwierzcie, prezent zrobił furorę i w końcu wytłumaczył moje maniakalne robienie zdjęć wszystkiemu i o każdej porze 😉

KILKA PRZYKŁADÓW

O tym, jakie inne jeszcze prezenty możecie podarować bliskim pisałam już kilkakrotnie na moim blogu. Poniżej kilka inspiracji jak zrobić kartki na różne uroczystości, co można podarować na święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc, jak zrobić mały drobiazg dla swojego ukochanego, etc.

Zachęcam do odwiedzenia:

Walentynkowe kartki – tutorial

Dekoracje świąteczne

Jak zrobić nietypowe kartki na Walentynki?

Jak zrobić ramkę z Zającem na Wielkanoc?

Jak zrobić brokatowe kartki na Święta?

Jak zrobić brokatowe kartki na Święta?

oik pełen serc

Lawendowo szkatułkowo

Kartka urodzinowa

Kartka na dzień mamy part II

Kartki na dzień mamy (wiem, wiem… już był;)

PODSUMOWUJĄC

Mam nadzieję, że wpis natchnie Was do poszukiwań swoich sposobów na nietypowe prezenty i do słuchania swoich bliskich. Nie zostawiajcie tego tematu na sam koniec, próbujcie już wcześniej znaleźć sposób na zaskoczenie pomysłem. Uwierzcie, to uczucie jakie towarzyszy wręczaniu nietypowego prezentu jest tak wspaniałe, jak…(tu sami dopiszcie, co sprawia, że sięgacie gwiazd).

Powodzenia!

Marysia

PS Z przyjemnością dowiem się od Was, jakie macie pomysły na nietypowe prezenty. Zapraszam do komentowania 😀

 

 

 

 

 

Skomentuj

