Wielkanocnych dekoracji część dalsza


Dla mnie każda okazja jest dobra, żeby pomyśleć o dekoracjach, a już święta są pod tym względem idealnym wytłumaczeniem, dlaczego znowu kupiłam sto tysięcy materiałów, wstążek, papierów, etc.

Proces twórczy zawsze wygląda tak samo – siadam z tymi wszystkimi zdobyczami, pochowanymi w specjalnych pudłach, teczkach i pojemnikach i zastanawiam się, co mogę z tego zrobić. Owszem, czasem mam plan od samego początku, ale częściej jest to tylko jakiś zarys, szkic, który dopiero nabiera konkretnych kształtów podczas robienia dekoracji.

Tu było jednak inaczej. Pamiętam ze szkoły robienie jakiś dziwnych kartek widokówek powycinanych z kilku takich samych kartek i poskładanych w jedną całość. Robiliście takie rzeczy? Niedawno odnalazłam taką właśnie kartkę i zainspirowała mnie ona do zrobienia czegoś z powycinanych kawałków papieru. I tak drążąc i szperając w Internecie znalazłam  różne zastosowania takich wycinanych kartek. Postanowiłam zatem zrobić świąteczne, wielkanocne jajko.

Do wykonania wielkanocnego jajka w ramie potrzebujecie:

  • ramkę 10×15 cm lub większą,
  • kartkę papieru o dość dużej gramaturze (dobrze, by była twarda),
  • materiały na paski tworzące jajko (u mnie wykorzystałam kawałki kolorowych papierów i tasiemkę satynową wielkanocną),
  • nożyk do wycinania, klej, nożyczki, ołówek,
  • cierpliwość 😀

Kartkę papieru wycinamy do rozmiary 10×15 cm (pomaga na pewno gilotyna, ale ręcznie też się udaje), następnie obrysowujemy dowolny kształt (może być kura, może być jajo, może być zając). Nożykiem wycinamy ostrożnie po obrysowanych konturach tak, by powstała dziura. Następnie z drugiej strony kartki przykładamy różnokolorowe paski papieru, najlepiej o nieregularnych kształtach, przyklejamy do kartki tak, że poszczególne fragmenty zakrywają powstałą dziurę i zamienia ją w piękne dekoracyjne wielkanocne jajko. Ostatni krok to wsadzenie otrzymanej dekoracji do ramki i cieszenie się z własnoręcznie zrobionej dekoracji na Wielkanoc.

Zachęcam też do obejrzenia drugiej ramki:

Jak zrobić ramkę z Zającem na Wielkanoc?

W duecie też mogą wyglądać ciekawie 😀 A przede wszystkim takie ręcznie robione ramki na pewno można dać na prezent na Wielkanoc. U mnie w rodzinie jest tradycja tzw. zajączka. Dajemy sobie drobne prezenty, zazwyczaj słodycze lub skromne upominki. Jeżeli macie też taką tradycję u siebie możecie wykonać właśnie takie ramki na prezenty.

A Wy co lubicie robić na Święta? Piszcie w komentarzach 🙂

Marysia

PS Zdjęcia są mojego autorstwa, ale już obróbkę zleciłam mężowi www.wawrzykowski.pl

Skomentuj

