Jak zrobić ramkę z Zającem na Wielkanoc?


Pisałam już kiedyś, że uwielbiam wiosnę i wszystko co z nią związane. Przed Wielkanocą lubię planować wszystkie dekoracje, które pojawią się nie tylko na świątecznym stole, ale i w całym domu.

Zawsze szukam też takich drobnym elementów wystroju, które są niesztampowe i przez to wprowadzają w domu taką ciekawą nutkę oryginalności.

Styl rustykalny uwielbiam i często włączam go do swoich projektów. Tutaj chciałam Wam pokazać, jak ładnie można go wpleść także w dekoracje na Wielkanoc.

O hiacyncie i słoiku pisałam już wcześniej, natomiast chciałam zwrócić Wam uwagę na rustykalną ramkę z zającem. Z uwagi na moje panieńskie nazwisko mam duży sentyment do uszatych zwierząt i stąd koniecznie muszą się one pojawić w dekoracjach wielkanocnych. Wykonanie tego jest banalnie proste, a uwierzcie że nie ma osoby, która przeszłaby obojętnie koło mojego uszatka 😉

Do wykonania zająca w ramie potrzebujecie:

  • ramkę 10×15 cm lub większą (ja moją przerobiłam z prostej drewnianej ramki),
  • kartkę papieru o dość dużej gramaturze (dobrze, by była twarda),
  • materiał na zająca (tutaj dowolność, może być filc, może być bawełna, co Wam się podoba),
  • nożyk do wycinania, klej, nożyczki, ołówek,
  • cierpliwość 😀

Kartkę papieru wycinamy do rozmiary 10×15 cm (pomaga na pewno gilotyna, ale ręcznie też się udaje), następnie obrysowujemy dowolny kształt (może być kura, może być jajo, może być zając). Nożykiem wycinamy ostrożnie po obrysowanych konturach tak, by powstała dziura. Następnie z drugiej strony kartki przykładamy materiał, odcinamy pożądany fragment, przyklejamy do kartki tak, że materiał zakrywa powstałą dziurę i zamienia ją w fajnego Zająca. Ostatni krok to wsadzenie otrzymanej dekoracji do ramki i cieszenie się z własnoręcznie zrobionej dekoracji na Wielkanoc.

Macie też swoje ulubione dekoracje na Wielkanoc? Podzielcie się ze mną, chętnie się zainspiruję 🙂

Pozdrawiam,

Marysia

PS Zdjęcia moje, ale obróbka Karola, męża mojego www.wawrzykowski.pl

Skomentuj

