Dekoracje świąteczne


waw_8607

Witajcie,

czy Wy też kochacie święta? Ja co roku nie mogę doczekać się tego całego przedświątecznego zamieszania. Najbardziej lubię, jak zjeżdżają się najbliżsi i zaczynają się przygotowania.

I jak co roku staram się zadbać o ręcznie robione dodatki do prezentów, kartki świąteczne, dekoracje i elementy wystroju. Wszystko to oczywiście w zależności od czasu.

Dla mnie robienie takich ozdób jest świetnym sposobem na odstresowanie się, a przede wszystkim – puszczam wtedy piosenki świąteczne i napawam się tym wyjątkowym czasem w roku 🙂

Na te święta postanowiłam troszkę zaszaleć i powstało kilka dekoracji:

Choinka z … wrzosa

Nie należę do osób, które umieją dbać o kwiaty. Mój piękny jesienny wrzos marnie skończył, a że nie miałam serca go wyrzucić, dałam mu drugie życie. Jak zrobić choinkę z wrzosa? Wystarczy zakupić cienki i miękki drucik, którym trzeba owinąć zasuszony kwiat. Następnie wystarczy śniegiem w sprayu go oprószyć, by nadać mu świątecznego nastroju. Kolejny krok, to obwiązanie go sznurkiem (ja wykorzystałam biało czerwony sznureczek) i wsadzenie do doniczki. Moja była dość duża, dlatego dodatkowo dałam jeszcze do niej orzechy, by nie było widać różnicy. Voila!

Sznurkowe choinki

Na pewno znacie już takie dekoracje i nie odkryłam Ameryki, pokazując Wam jak można wykonać sznurkowe choinki ze styropianu. Ale cóż- ja je uwielbiam! Można wykorzystać je w różnoraki sposób, udekorować sznurkiem, dodać koronkę, troszkę suszonych owoców, lasek cynamonu, anyżu, goździków, małych drewnianych ozdób choinkowych…W zasadzie ogranicza nas tylko wyobraźnia. Jak widzicie poniżej, ja zrobiłam trzy rodzaje. Największa była w kolorze złota, dodałam do niej koronkę bawełnianą, laski cynamonu i anyż. Średniej wielkości choinka została ozdobiona guzikami i czarną koronką. Najmniejsza – małymi drewnianymi dekoracjami choinkowymi.

Podkładki pod świeczki

Czym są święta bez świec? Ja zawszę zapalam ich mnóstwo i dbam, by były dosłownie wszędzie 😀 Dlatego chciałam zadbać o świece pieńkowe, by także wyglądały w święta ładnie. Miałam pozostałości z dekoracji ślubnych, w postaci drewnianych, okrągłych podkładek zrobionych z brzozy. Dokleiłam do nich za pomocą kleju na gorąco orzechy, bombki, goździki, anyż i w taki sposób uzyskały swój świąteczny charakter.

Każdy z tych drobnych prezentów został wręczony jako dodatek do tych kupionych w sklepie. Ale uwierzcie, to one grały pierwsze skrzypce 🙂

A u Was jak wyglądają świąteczne przygotowania? Robicie też dekoracje świąteczne?

Pozdrawiam,

M

PS Jak zwykle moje zdjęcia zrobił mój Karol www.wawrzykowski.pl 

One thought on “Dekoracje świąteczne

Skomentuj

