Koronkowe czarno białe ramki (tutorial)


Witajcie,

dziś chciałam pokazać Wam czarno białe ramki.

Są to najzwyklejsze ramki drewniane z Ikei. Poniżej przedstawiam Wam także opis jak zrobić takie ramki. Jest to bardzo prosty sposób na odświeżenie dekoracji w pokoju lub przygotowanie prezentu dla najbliższych:

Co nam będzie potrzebne, aby zrobić takie ramki?:

– drewniana ramka (ja użyłam tej z Ikea),

– biała i czarna farba akrylowa (ja użyłam firmy Renesans),

– lakier (ja użyłam werniksu wodnego z połyskiem do decoupagu firmy Renesans),

– klej (ja użyłam nieocenionego kleju Magic),

– koronka bawełniana,

– dekoracyjna taśma papierowa w kolorze białym (ja użyłam firmy Heyda),

– nożyczki,

– pędzel do farb,

– pędzel – gąbeczka lub gąbka kuchenna,

Jak je zrobiłam? Oto etapy pracy :

1. MALOWANIE

Najpierw farbą akrylową pomalowałam je na biało i czarno. Zazwyczaj najpierw maluję pierwszą warstwę, czekam aż wyschnie i potem w razie potrzeby 2-3 krotnie maluję nakładając farbę gąbeczką. Dzięki temu nie ma mazów, farba ładnie się rozprowadza i równo kryje. W sklepach dostępne są specjalne pędzle – gąbeczki, ja tnę gąbkę do naczyń w małe kawałeczki (pomysł mojej przyjaciółki – bardzo się sprawdza).

2. LAKIEROWANIE

Minimum dwa, trzy razy należy pokryć ramkę lakierem (najlepiej jest pokrywać nawet 10 – 15 razy). Ja używam lakieru wodnego z delikatnym połyskiem. Pamiętajcie o nakładaniu lakierów po wyschnięciu poprzedniej warstwy. Ja zazwyczaj robię 1 warstwę na dzień.

3. DEKOROWANIE

Kolejny etap to dekorowanie. Ja wybrałam czarną koronkę bawełnianą i białą dekoracyjną taśmę samoprzylepną. Klej był mi potrzebny do udekorowania ramki koronką. Najpierw wycięłam koronkę na odpowiednia długość, potem nałożyłam klej na ramkę, przykleiłam dekor i … gotowe. Z czarną ramką było jeszcze prościej – białą dekoracyjna taśmę odcięłam na odpowiednią długość, oderwałam papier ochronny i klejącą strona przykleiłam. Finito!

Miłej zabawy życzę !

MZ

Zdjęcia – Karol Wawrzykowski wawrzykowski.pl


One response to “Koronkowe czarno białe ramki (tutorial)

Skomentuj

